Sumber Gambar : Aine Soaudi

Bila rumah bersih dan kemas tentu sahaja penghuninya juga senang hati nak berehat selepas seharian keluar melakukan aktiviti harian.

Sumber Gambar : Vecislavas Popa from Pexels

Tapi sayangnya, ada sahaja penyebab membuatkan rumah kita mempunyai bau yang tidak sedap termasuklah bau sampah, masakan atau permaidani yang sudah hapak baunya.

Nak lagi tenang kita nak rumah berbau wangi sentiasa. Tapi, masalahnya kebanyakkan pewangi rumah tak tahan lama. Ada ke cara untuk mengekalkan wangian dalam rumah?

Hendak membeli wangian rumah, mungkin kena fikir dua-tiga kali. Mana tidaknya, harganya sahaja adakala boleh digunakan untuk membeli bekalan makanan selama seminggu lagi-lagi di musim Covid19 yang ramai terjejas pendapatan so kena la berjimat cermat.

Baru-baru ini seorang penguna Facebook Aine Soaudi berkongsi cara mudah untuk berjimat selepas gel pewangi rumah kering.

IKLAN

Menurut perkongsian beliau, wangian jenis gel ini  boleh diguna pakai lagi dengan cara merendam semalaman.

 

IKLAN

Sumber Gambar : Aine Soaudi

 

 

IKLAN

Sumber Gambar : Aine Soaudi 

Sumber Gambar : Aine Soaudi

Tambahan lagi, wangian pada gel tersebut masih elok juga selepas direndam. Namun ia hanya boleh direndam sekali je. Lepas tu boleh lah dibuang.

Rata-rata diruangan komen, warganet turut memberi komen sudah melakukan teknik ini dan ia berjaya!

Sumber Gambar : Aine Soaudi

Mudahkan? so lepas ni korang yang la membazir buang pewangi yang dah kering tu. Cuba tip ini. Selamat mencuba!

Sumber : Facebook Aine Soaudi