10 Tanda Dia Bukan Jodoh Korang

712

Ramai orang mula ‘gila’ bila dengar tentang jodoh. Dah jadi macam allergic pula setiap kali perkataan tu disebut.

Selalunya bagi mereka yang belum bertemu jodoh, banyak perkara-perkara yang menjadi tanda tanya sama ada tentang calon-calon jodoh yang baik atau mungkin, tanda-tanda si dia adalah jodoh kita.

Namun, tak semua perkara indah yang hanya perlu kita tahu. Memang jodoh itu rahsia dan telah ditetapkan oleh Allah. Tapi, kita diseru untuk berusaha juga mencari pasangan terbaik buat diri sendiri.

Jika memang bukan jodoh kita, anggap saja la bahawa kita memang tidak ditakdirkan untuknya dan pasti Allah punya rencana yang lebih baik.

Kali ni Remaja nak kongsi kan beberapa tanda yang boleh kita bahawa sama ada seseorang itu bukan jodoh yang baik untuk korang. Pandangan ini diambil berdasarkan pemerhatian daripada masyarakat sekeliling.

1. Banyak kelemahan si dia yang anda tak suka

Kalau disuruh senaraikan apa yang korang tak suka tentang pasangan, memang panjang berjela senarai yang akan dibuat. Tapi simpan je la dalam hati takut si dia kecil hati.

2. Tak pedulikan kesihatan korang

Kalau bagi tahu pasangan yang korang tak sihat atau demam, mungkin dia buat bodoh dan tak tunjuk rasa simpati. Pendek kata, kalau korang sakit sekali pun, tak memberikan apa-apa kesan buatnya.

3. Tak mempercayai korang

Sukar mendapatkan kepercayaan si dia juga merupakan salah satu petanda korang sedang dalam perhubungan yang tidak baik. Kepercayaan merupakan tunjang dalam ikatan dalam mana-mana perhubungan.

4. Selalu buat korang sedih

Bila berjumpa, tak sah kalau tak bergaduh. Sudahnya, berendam air mata sepanjang hari. Apa saja yang korang buat, ada saja yang tak kena di matanya.

5. Selalu menjauh bila ada konflik

Jika berlaku sebarang konflik, pasangan korang suka untuk menjauhkan diri dan tidak mahu mencari jalan penyelesaian. Lama-kelamaan, masalah kecil menjadi besar dan boleh mengundang pergaduhan besar dalam hubungan.

6. Suruh korang berubah tapi dia tak mahu berubah dirinya 

Contoh situasi yang boleh kami beri, jika korang mempunyai kawan lelaki/perempuan yang rapat, pasangan korang mula menyuruh untuk menjauhi mereka, sedangkan dia bebas untuk bergaul dengan sesiapa saja tanpa batasan.

7. Tidak pernah memberi sokongan

Dalam apa saja perkara yang korang lakukan, dia tidak pernah memberi sokongan dan menyokong minat atau impian korang.

8. Tidak ada chemistry

Bergaduh sikit nak berkasar, hari-hari bertengkar. Salah sikit pun nak marah-marah. Kalau macam ni, nanti dah kahwin apa cerita bro?

9. Tidak menghargai

Perhubungan yang baik adalah apabila wujud sikap saling menghargai pasangan masing-masing. Tapi, apa saja yang korang buat untuknya, dia tidak pernah menghargainya.

10. Tiada perancangan masa depan bersama

Tujuan hubungan cinta di antara lelaki dan perempuan adalah untuk berakhir dengan menghalalkan perhubungan. Kalau semata-mata nak couple je dan tak nak diakhiri dengan ikatan perkahwinan, lebih baik lupakan saja dia. Jangan buang masa guys!

Walau bagaimanapun, ini hanyalah pandangan dan pemerhatian kasar sahaja. Tidaklah seratus peratus benar, namun sedikit sebanyak boleh dijadikan sebagai rujukan buat anda yang masih tertanya-tanya.

Apa-apa pun, tepuk dada tanya selera.

CER KOMEN SIKIT