Siapa yang tidak stres sekiranya terdapat kesan calar pada kenderaan mereka, tidak kiralah sama ada kereta baharu atau pun lama. Betul tak?

Kalau nak pergi hantar kedai cat untuk ‘menutup’ kesan calar itu harganya boleh tahan mahal juga. Nak dibiarkan sahaja sakit mata pula melihatkan kesan calar tersebut.

Jadi apa yang korang boleh buat?

Ha, bagi yang belum tahu lagi, magic sponge yang pernah tular sebelum ini kerana keberkesanannya menghilangkan contengan pada dinding rumah juga boleh digunakan untuk menghilangkan kesan calar pada kereta.

Tak percaya?

IKLAN

Perkara ini telah pun dikongsi sendiri pengalamannya menggunakan magic sponge dan ternyata ia memang sangat berkesan.

Sebelum

Sumpah berbaloi gila guna Magic Sponge yang bermodalkan RM2.10 je. Kesan calar ni dah lamaa sental siap hantar polish kereta lagi tapi still tak boleh hilang. Guna sponge ni letak air sikit, gosok2 terus hilangggggggggg calarnyaaaaa . Perghhh nak meloncat happy tau.

IKLAN
Sebelum
Selepas

Jelasnya magic sponge ini ada empat ketul dalam satu paket dan boleh didapati di kedai Eco. Bukan calar sahaja boleh hilang, malah kotoran degil yang lain pun boleh hilang juga.

IKLAN

Berbaloi-baloi kan? Bolehlah cuba nanti.

**

Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.

Sumber: (1)