Setiap manusia akan melalui ujian kehidupan. Sama ada kecil, besar, berat atau ringan semuanya adalah tahap menguji keimanan seseorang. Apa yang kita perlukan hanyalah terus berdoa, memohon agar diperkuatkan hati untuk menerima takdir ditetapkan oleh Allah taala.

Empat hari lalu, viral di media sosial kisah seorang gadis Siti Halijah Abdul Rahim yang melalui musibah apabila mencuba aktiviti lasak rope swing di Kuala Kubu Bharu tapi malangnya tali yang mengikatnya gagal berfungsi dengan baik sebelum putus dan terhempas di dalam sungai.

Dari hari ke hari, adiknya Mohamad Yakub tidak pernah jemu untuk up date kisah kakaknya demi memberi kekuatan dan semangat buat kakaknya itu. Ada kalanya kisahnya sangat menyentuh hati dan semoga Halijah cepat sembuh dan kembali sihat seperti sedia kala.

Bagi yang ingin terus menyumbang, bolehlah salurkan sumbangan ke akaun Maybank : 562106708990 atas nama Rizqin Gendua Enterprise (personal akaun terdahulu sudah ditukar atas nasihat pihak Maybank dan kini ahli keluarga menggunakan current akaun).



Dalam satu perkongsian baru ini, Yakub turut berkongsi perkembangan terkini kakaknya.

IKLAN

Jika beberapa hari lepas, kakaknya ada bertanya satu soalan yang membuatkan ahli keluarga terdiam.

“Lepas tu awak ada tanya aku. Dik tapak kaki aku tak leh gerak pun. Sama je lepas bedah dengan sblm bedah. Jemm otak aku Jah nk jawab soalan tu. Sebab doktor pakar ada cakap tapak kaki awak kena tengok pada saraf yang terhimpit dek tulang awak yang hancur tu. Kalau dia recovery elok, maka potensi dia nak bergerak balik tu ada. Then ko tanya aku lagi kalau tak ada? Ni solan aku tak boleh nk jawab Jah. Kita kena usaha, doa dan tawakkal. Insyaa Allah pasti ada jalan nya.

Dalam satu perkongsian semalam, Yakub turut berkongsi kisah kakaknya.

IKLAN

Selalu menangis kesakitan

ADIK AKU RISAU NI..

4.10.2020 doktor dah mula try bukak tiub kencing awak Jah. Awak tak berak, tak kencing dan tak rasa itu semua. Awak menangis sakit-sakit dan sakit tu yang selalu keluar dari mulut awak Jah. Awak sangat struggle. Nampak di raut wajah awak yang awak lawan sakit tu semua. Jah awak jangan down!

Awak kena kuat! Kami semua ada dengan awak Jah! Gerakkan kaki, pusingkan badan belajar pelan pelan duduk.. yes! Tak semudah kata-kata Jah but i know u! U always keep trying till u can do! Semalam awak tak boleh tak boleh tidur Jah. Sakit awak cakap kami ni tak tahu nak buat apa dah. Tak reti nk cakap ape dah. Cuma dorongan doa dan semangat yang kami mampu bagi.
Malam ni aku harap kau tidur lena Jah. Ramai kawan-kawan kau datang ni bagi semangat. Fiti dan Syafiq pun datang dari RENTAS. Alhamdulillah, dia orang always asking u and how your condition.

IKLAN


Akan mula buat fisio

Awak senyum dan gembira bila semua orang ambil berat tentang awak. Tak lama lagi awak akan dibawa ke fisio Jah. Awak kena belajar benda baru Jah. Jangan mengalah Jah ye. Jangan fed-up Jah ye. Dia nampak benda sama dan sakit tapi dia sangat penting untuk masa depan awak Jah. Kami kat luar sini hari-hari memikirkan apa yang perlu kami buat. Yang terbaik untuk awak lepas nie. Harap lepas nie berak dan kencing awak dah boleh secara normal ye amin.

Harap awak dapat mengisi masa lapang awak dgn menikmati alam ciptaan Allah kembali Jah. Kami semua doakan awak. Cepat sembuh ye. Aku dah lama tak wresling dengan awak Jah…

Kami semua rindukan awak Ejah
#nukilanadikmu
#kisahejah
#prayforejah