Trend Baju Raya Pelik, Mana Satu Paling Rare?

882

Kita semua sedia maklum bahawa baju raya digambarkan dengan rekaan yang sopan dan manis, tetapi sejak beberapa tahun ini, macam-macam desain yang ada sampaikan kami juga naik pening melihatnya.

Rekaan yang dilihat semakin hari semakin pelik . Ada ke yang nak pakai?

Jubah sado

Kita throwback sikit dengan rekaan jubah sado yang hangat diperkatakan beberapa tahun lepas. Bukan nak menghina tapi korang rasa cantik ke jika digayakan sebegitu rupa?

Rasanya cik abang-cik abang semua akan nampak lebih manis jika menyarung jubah Pak Arab daripada jubah sado tu kan? Hehe

Baju Melayu Hipster

Tak terkecuali dengan trend fesyen baju Melayu hipster pada tahun lepas. Nak kata buruk sangat tu tak ada lah tapi still nampak pelik dan macam kurang sesuai digayakan pada pagi raya.

Potongan seluar sendat dan senteng menjadikan baju tradisi Melayu lelaki menjadi pelik dan kurang auranya tatkala digayakan di pagi raya. Walaupun tak banyak bezanya kerana baju Melayu tersebut turut dipadankan bersama samping, namun kalau korang perasan ia tetap nampak ada yang tak kena kan

Baju raya Hello Kitty

Okay yang ni tak tahu la macam mana kami nak hadam. Pagi raya pakai baju Hello Kitty? Kau rasa?

Kalau kanak-kanak yang pakai kita fahamlah, tapi kalau orang dewasa yang pakai rasanya nak tergelak juga la bila tengok ada yang datang beraya di rumah pakai baju macam  tu.

Baju Melayu Swimsuit

“Nak tanya, ni baju Melayu ke swim ke sarung nangka? Aduhai rekaan baju Melayu trend sekarang,” luah seorang netizen.

Macam-macam gaya pelik bila tiba hari raya ni. Tapi kata pereka baju Melayu ini, ia bukanlah sendat dan sengaja memperlekehkan budaya Melayu, tapi model tu yang sado. Eh?

Korang dah cari baju raya belum? Harapnya tak ada la yang pelik-pelik ok? Takut terkejut pula tetamu yang datang beraya nanti. Hiks!