Nampaknya Thailand antara negara Asia terawal yang bakal menerima pelancong asing dengan pengecualian kuarantin wajib bagi meningkatkan sektor pelancongan di negara tersebut. Thailand bercadang untuk mengecualikan kuarantin wajib kepada pelancong asing yang sudah divaksin apabila tiba di pulau peranginan Phuket bermula 1 Julai ini.
Menurut BERNAMA, Menteri Pelancongan dan Sukan Thailand Phiphat Ratchakitprakarn berkata sekurang-kurangnya 70 peratus daripada penduduk di pulau itu akan diberikan suntikan vaksin.
‘Phuket Tourism Sandbox’ merupakan pembukaan pertama untuk pelancong yang divaksin sebelum memperluaskan ke destinasi pelancongan lain seperti Koh Samui, Pattaya, Chiang Mai dan Krabi.
IKLAN
Menurut Perdana Menteri Thailand, pelancong yang divaksin dan diuji negatif COVID-19 boleh mengunjungi Phuket tanpa perlu menjalani kuarantin wajib. Inisiatif ‘Phuket Tourism Sandbox’ ini kini sedang menunggu persetujuan kabinet.
IKLAN
Jika diluluskan, pulau peranginan itu akan dibuka semula tiga bulan awal berbanding wilayah lain. Thailand merancang untuk membuka semula pintu sempadan kepada pelancong asing yang sudah divaksin tanpa perlu kuarantin pada Oktober ini.
IKLAN
Wah, kalau macam ni mesti ramai yang tak sabar nak terima suntikan vaksin kan? Hiks!
Tepat pada masanya untuk melangkah ke tahun baharu, jenama tudung Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin, tidak lagi menoleh kebelakang apabila meneruskan kerjasama strategik bagi membangunkan jenama Loveta merentas sempadan dunia.
Menerusi kempen Loveta X Anzalna, Loveta berbesar hati mengumumkan kerjasama bersama pelakon, selebriti popular dan juga finalis Dewi Remaja 2009/2010 iaitu Anzalna Nasir sebagai wajah baharunya.
Loveta X Anzalna juga menampilkan Anzalna Shawl yang merupakan shawl semi instant dengan 11 koleksi warna menarik yang bermula 5 Januari yang lalu. Menariknya lagi, mereka menghasilkan produk kali ini dengan mengikut citarasa pelakon berkenaan yang mahukan satu tudung yang mudah dipakai namun mempunyai kelas dan standard tersendiri
Menurut Anzalna, hatinya terbuka untuk bekerjasama dengan kempen Loveta X Anzalna kerana mahu membantu mengembangkan legasi yang ditinggalkan oleh arwah Siti Sarah.
Dalam pada itu, Ketua Pegawai Eksekutif Ratasya Empire (M) Sdn. Bhd., Siti Fatimah Suberi yang juga ibu tiri Siti Sarah mendedahkan, pihaknya hanya meneruskan hasrat arwah yang mahukan Anzalna sebagai wajah jenama berkenaan.
“Ketika mengadakan perbincangan memang ada beberapa nama artis lain, namun Anzalna adalah pilihan pertama dan saya terus bertanya kepadanya tanpa pergi kepada artis yang lain terlebih dahulu.
“Selain meneruskan hasrat arwah, pemilihan Anzalna ialah hasil persetujuan semua pihak dalam syarikat dan dialah orang yang tepat untuk kempen terbaharu ini,” ujar Siti Fatimah.
Menurut Anzalna, semasa hayat masih ada, Siti Sarah pernah beberapa kali mahu melamarnya untuk bekerjasama dengan produk kosmetik keluarannya.
Namun, hasrat berkenaan tidak kesampaian sehinggalah penyanyi itu menghembuskan nafas terakhir pada 9 Ogos tahun lalu selepas melahirkan anak keempat Ayash Affan dalam keadaan dijangkiti virus Covid-19.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Good Virtues Co., jenama kecantikan dan penjagaan diri popular, baru-baru ini mengumumkan kerjasama mereka dengan pereka fesyen terkenal Malaysia, Rico Rinaldi, dengan kerjasama Watsons Malaysia.
Bertujuan untuk membawa dimensi baharu kepada dunia pakaian wanita, sebuah pertunjukan fesyen yang penuh meriah telah diadakan di Jio Space pada Selasa lepas.
Pertunjukan fesyen itu jelas memaparkan aspek kreativiti dengan menampilkan gabungan keindahan, gaya, etika dan inovasi yang harmoni.
Buat makluman, koleksi yang diinspirasikan oleh reka bentuk bunga Good Virtues Co ini turut disokong oleh rakan kongsi, Watsons Malaysia.
“Dalam kerjasama kami dengan Rico Rinaldi, kami sepenuh hati menerima slogan jenama kami, ‘Celebrate Your Noor.’ Kami ingin meraikan kecantikan dalaman dan luaran dalam kalangan wanita muda Islam.
“Reka bentuk Rico Rinaldi, yang diilhamkan oleh penjenamaan bunga kami, selaras dengan penekanan kami terhadap aspek kecantikan dalaman. Kerjasama kami mempamerkan komitmen kami untuk meraikan kepelbagaian dan memberi inspirasi kepada wanita untuk bersinar secara luaran dan dalaman,” kata Lum Chong Heng, City Chemo Manufacturing Sdn Bhd Commercial Pengarah.
Koleksi itu bukan sahaja meraikan gaya tetapi juga memperjuangkan kepelbagaian. Good Virtues Co. ingin menekankan bahawa kecantikan sebenar datang dalam semua bentuk, dan itu termasuk pelbagai jenis saiz badan dan warna kulit, kerana setiap wanita mampu kelihatan cantik dengan cara mereka sendiri.
Selain itu, koleksi ini menawarkan pelbagai gaya buat pembeli. Sama ada percutian santai dengan rakan-rakan, acara rasmi atau hari yang santai, ada sesuatu untuk setiap detik dalam kehidupan wanita.
“Perkongsian kami dengan Good Virtues Co. mewakili satu peristiwa penting sebagai jenama penjagaan diri pertama yang bekerjasama dengan kami.
“Kerjasama ini merupakan bukti perjalanan kreatif kami dalam menggabungkan kepakaran fesyen yang menyasarkan wanita Islam, yang juga merupakan pembeli utama jenama Good Virtues Co.
“Ia menjunjung prinsip ‘Beauty from Inside Out,’ dengan reka bentuk yang diilhamkan oleh pembungkusan bunga jenamanya, memberikan sentuhan suasana musim panas.
“Bersama-sama, kami berhasrat untuk memberi inspirasi kepada industri fesyen untuk meraikan idea bahawa kecantikan sebenar terpancar dari dalam,” kata Rico Rinaldi, pereka fesyen terkenal.
+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram dan TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
SUMBER FOTO: Good Virtues Co.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Sebut sahaja mengenai negara Thailand, pelbagai perkara akan singgah di kepala.
Makanannya, filemnya, budaya yang kaya di sana dan tentunya, peluang untuk membeli-belah! Hasil pengaruh daripada drama televisyen, filem dan siri-siri digital yang dimuat naik di YouTube, tentunya ramai masyarakat di Malaysia yang rindu untuk ke Thailand setelah dua tahun kita ‘terkurung’ daripada melepasi sempadan disebabkan pandemik COVID-19.Kata mereka, ia mirip fesyen Kpop tetapi lebih kena dengan gaya orang Malaysia kita.
Berita baik untuk korang yang gian untuk membeli-belah di Thailand apabila ia kini ‘dibawa’ secara eksklusif ke Malaysia!
REMAJA semalam telah berpeluang untuk mengunjungi pelancaran Siam Piwat yang telah menemui pasaran Malaysia menerusi cawangan pertamannya di luar Thailand. Bertempat di pusat membeli-belah Pavilion Bukit Jalil, Siam Piwat yang berkeluasan kira-kira 11,000 kaki persegi ini membawakan tiga jenama buatan original Thailandiaitu Ecotopia, ICONCRAFTdan Absolute Siam.
Jom lihat dengan lebih dekat barangan menarik yang ditawarkan oleh tiga jenama tersebut.
Ecotopia
Ecotopia menampilkan 12 orang pencipta barangan mesra alam yang boleh diterima oleh semua lapisan masyarakat. Antaranya termasuklah jenama rangkaian penjagaan kulit mesra alam iaitu Season Society dan Magfish, jenama seni kraf yang menggunakan bahan kitar semula.
Haa, nak cantikkan dekorasi tidak semestinya memerlukan kita untuk mengancam ekosistem tau.
ICONCRAFT
Seni kraf unik dari Thailand sekali lagi ditawarkan di Siam Piwat, Menerusi Iconcraft, produk-produk buatan lebih 800 tukang, pereka bentuk dan komuniti tempatan di seluruh Thailand ada dipamerkan. Ini termasuklah barangan kemas, hiasan rumah, kraftangan unik dan wangian menyegarkan.
Absolute Siam
Memberi tumpuan kepada fesyen berkonsepkan avant-garde yang diminati oleh remaja di Thailand, Absolute Siam menyediakan platform untuk pereka Thai berkongsi hasil ciptaan fesyen mereka bersama pembeli di Malaysia. Lebih 60 jenama fesyen, seni, teknologi dan gaya hidup ada didalam kedai konsep berbilang jenama ini.
*
Untuk maklumat lanjut mengenai aktiviti dan promosi Siam Piwat di Pavilion Bukit Jalil, layari www.pavilion-bukitjalil.com.
Jangan rambang mata sudah lah! Hehe..
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Arab Saudi bersiap sedia untuk menawarkan tarikan terbaru yang bakal menarik pengunjung dari seluruh dunia menerusi pembikinan taman tema pertama yang diinspirasikan daripada francais...