Foto Via TikTok

Penangan K-poppers memang bukan calang-calang terutamanya dikalangan remaja Malaysia. 

Buktinya, Malaysia pernah tersenarai dalam 20 negara teratas yang banyak membuat hantaran twitter berkaitan K-Pop. Yelah, kalau sudah minat namanya, apa-apa pun kita sanggup lakukan.

ARTIKEL BERKAITAN : K-Poppers Malaysia Terbukti Suka Ciap Berkaitan K-Pop, Duduki Tempat Ke-7 Dunia

Beberapa hari lalu, isu kpop menjadi tular apabila  video seorang pelajar perempuan menangis apabila mengetahui koleksi barangan K-pop miliknya dibakar oleh bapanya. Hal itu mengundang banyak reaksi netizen. Malah, hingga ke media hiburan Korea Selatan membuat laporan mengenai isu ini.

Remaja Reda Barangan K-pop Dibakar Ayah, Minta Netizen Tidak Keterlaluan Beri Komen
Koleksi Kpop. (Gambar Hiasan)

Ada menyokong tindakan si bapa dan tak kurang juga yang mengecam dan mendakwa ibu remaja itu sengaja memuat naik video tersebut untuk meraih publisiti murahan.

Ayah Seorang Yang Alim 

Mengikut laporan mStar Online, remaja berusia 14 tahun tersebut yang dikenali sebagai  Tasha, tampil memberi penjelasan dan meminta netizen tidak keterlaluan dalam memberi komen yang dibimbangi boleh mengguris perasan keluarganya.

Menurutnya, video itu dimuat naik di TikTok sekadar untuk suka-suka dan luahan kenangan pahit buat dirinya bersama ibu.

IKLAN

Remaja Reda Barangan K-pop Dibakar Ayah, Minta Netizen Tidak Keterlaluan Beri Komen

“Ayah jenis yang boleh dikatakan alim orangnya. Jadi, dia tak suka hiburan atau jenis macam ni.  Saya reda dengan apa yang jadi sebab tak nak sedih lama-lama.

“Selama ini pun saya minat K-pop gitu-gitu je, tak lebih-lebih sangat. Selepas kejadian bakar itu, saya jumpa ayah dan katanya, ‘Tak payah dah Korea-Korea ni’. Ayah tahu ada barang-barang ni sebab dia ternampak saya simpan kat sat tempat,” katanya.

Netizen Komen Terlalu Keterlaluan

IKLAN

Menggulas mengenai sesetengah komen netizen, Tasha tidak menafikan ada komen yang agak keterlaluan tetapi dia memaafkan mereka.

“Ada yang sampai kata hantar terus mak ayah yang macam ni kat rumah orang-orang tua. Bagi saya, ia agak keterlaluan. Tapi saya maafkan, masing-masing ada pendapat mereka,” katanya.

Sementara itu, ibunya, Cik Atienn, juga memohon maaf berhubung penularan video itu sehingga menimbulkan banyak reaksi negatif.

 

IKLAN
@cikatienn♬ original sound – NAUFAL ISA (نوفل) 🇲🇾

“Saya minta maaf di atas video anak saya yang viral hingga ke international. Ianya telah menimbulkan rasa tidak puas hati ramai orang dan marah dengan tindakan saya, serta telah membuka ruang kecaman terhadap keluarga saya.

Baguslah, remaja ini tampil memberi penjelasan. Tidaklah netizen terus mempersalahkan ibu bapa remaja tersebut. Netizen jangan emosi-emosi okay!

Sumber : 1 , 2

+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.