Drama bersiri The Penthouse 2 telah pun melabuhkan tirainya semalam dengan pengakhiran yang menimbulkan tanda tanya. Seperti biasa, kalau tak suspen bukanlah The Pentouse namanya. Hiks!

Setiap daripada watak jahat dalam siri tersebut telah menerima hukuman dan ‘bapak’ segala kejahatan Joo Dan Tae telah pun dihukum penjara seumur hidup. Namun, pada babak akhir drama ini, Logan Lee telah dibom dan ramai netizen yang mengatakan bahawa ‘orang tua’ yang mengebom Logan itu adalah Joo Dan Tae.

Banyak spekulasi yang telah dibuat oleh penonton dan jika difikirkan secara logik, mana mungkin orang jahat seperti Joo Dan Tae itu dimatikan sahaja wataknya di dalam penjara kan?

Nah, apa-apa pun kita tunggu sahaja musim ketiga The Penthouse yang akan ditayangkan Jun nanti.

Apa yang kami nak kongsikan dengan korang adalah salah satu watak lagi yang bakal dirindui peminat. hiks! Cheon Seo Jin menerima hukuman tujuh tahun penjara atas kesalahan jenayah yang telah dilakukan. Namun, bagi kesalahan membunuh ayahnya sendiri, dia belum didakwa kerana tiada lagi laporan yang dibuat terhadapnya.

Mungkinkah pada musim ketiga nanti Seok Kyung akan membocorkan rahsianya?

IKLAN

Lakonan Kim So Yeon antara yang sering mendapat pujian kerana pelakon wanita ini mampu membawakan watak antagonis dengan baik sekali. Pendek kata, siapa yang menontonnya memang geram lebih-lebih lagi dengan memek mukanya yang menyakitkan hati.

Sebut sahaja watak apa yang tidak boleh dilakukan olehnya. Marah, sedih, psycho, muka kesian, semuanya dilakukan dengan baik.

Karakternya yang paling disebut-sebut netizen adalah apabila dia sedang marah sambil menjenggilkan matanya. Pasti ramai yang rindu dengan Seo Jin selepas in ikan? Hiks!

IKLAN

Berikut kami kongsikan antara ekspresi muka paling win bagi watak Cheon Seo Jin yang bakal dirindui penonton.

Muka marah
Muka terkejut
Muka baik tapi penuh muslihat
Muka time menjerit
Omo
Aigoo, kenapa macam ni sis. Hiks!
Paling psycho, marah, sedih, senyum..

Rasanya haritu baru sahaja nak kesian dengan si Seo Jin ni apabila teruk diperlakukan oleh Joo Dan Tae. Namun, diakhir episod semalam macam geram balik disebabkan karakternya yang masih kejam. Hehe!

IKLAN

Tapi, mesti ramai juga rindu dengan anak dia, Ha Eun Byeol kan.

Apa-apa pun harap korang semua bersabar untuk tunggu musim ketiga nanti ya. Bagi tenang-tenang dulu sebelum stress semula dengan jalan cerita untuk musim ketiga nanti.

Foto: Rizal Hakimm