Baju raya digambarkan dengan rekaan yang sopan dan manis, tetapi sejak beberapa tahun lalu ada pelbagai rekaan sehinggakan ia nampak pelik di mata masyarakat.

Satu ketika dahulu pernah viral beberapa baju raya yang menjadi sebutan netizen. Jom kita lihat antara koleksi baju raya pelik yang pernah ada satu ketika dahulu.

Jubah sado

Kita throwback sikit dengan rekaan jubah sado yang hangat diperkatakan beberapa tahun lepas. Bukan nak menghina tapi korang rasa cantik ke jika digayakan sebegitu rupa?

Rasanya cik abang-cik abang semua akan nampak lebih manis jika menyarung jubah Pak Arab daripada jubah sado tu kan? Hehe

Baju Melayu Hipster

Tak terkecuali dengan trend fesyen baju Melayu hipster. Nak kata buruk sangat tu tidak juga tetapi masih nampak sedikit pelik dan macam kurang sesuai digayakan pada pagi raya.

IKLAN

Potongan seluar sendat dan senteng menjadikan baju tradisi Melayu lelaki menjadi pelik dan kurang auranya tatkala digayakan di pagi raya. Walaupun tak banyak bezanya kerana baju Melayu tersebut turut dipadankan bersama samping, namun kalau korang perasan ia tetap nampak ada yang tak kena kan?

Baju raya Hello Kitty

Sanggup ke pagi raya pakai baju Hello Kitty? Hiks!

Kalau kanak-kanak yang pakai kita fahamlah, tapi kalau orang dewasa yang pakai rasanya nak tergelak juga bila tengok ada yang datang beraya di rumah memakai baju seperti itu.

Baju Melayu Swimsuit

IKLAN

“Nak tanya, ni baju Melayu ke swim ke sarung nangka? Aduhai rekaan baju Melayu trend sekarang,” luah seorang netizen.

Baju Melayu lengan pendek

Pelakon Erry Putra juga pernah mencetukan kontroversi apabila menghasilkan rekaan Baju Melayu yang agak pelik. Ada yang berlengan pendek dan ada juga yang mempunyai ‘sayap’ di bahagian belakang baju.

IKLAN

Baju Melayu ‘Lip Lap’

Meriahnya baju. Baju rekaan pereka tempatan ini viral tahun lalu. Rasanya ada ke yang sanggup pakai? Hehe!

Mujur sekarang sudah tidak ada lagi rekaan-rekaan pelik seperti ini. Mungkin dulu hanya tujuan untuk viral je kot. Hm!

Apa-apa pun selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua masyarakat Malaysia. Walaupun beraya dalam waktu pandemik dan PKP pula tu, janganlah bersedih kerana Aidilfitri tetap perlu diraikan selepas sebulan berpuasa.

Sambut raya bersederhanalah kita tahun ini ya.