Sebagaimana kita semua sedia maklum, Semua Mukim Klang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKPB) seperti yang diumumkan Menteri Kanan (keselamatan) Datuk Seri Sabri Yaakob yang berkuatkuasa 12.01 malam semalam 9 Oktober 2020 sehinggake satu tarikh yang akan ditetapkan

Sejak semalam ramai warga Klang sibuk membuat persiapan untuk PKPB sampai jalan raya pun sesak dibuatnya.

Nak.meletup pejabat agama nikah klang… Semua nikah malam ni gak.. bapak r..Berpuluh pengantin jugak lah.. phewwSaya tak nikah ya… Saya photographer aja..

Posted by Sheikh Ameer Haziq on Thursday, 8 October 2020

 

Namun, menerusi perkongsian jurugambar Sheikh Ameer Haziq di Facebook miliknya, Pejabat Agama Klang dibanjiri puluhan pengantin untuk bernikah malam semalam. Pemuda ini sempat mengambarkan bagai nak ‘meletup’ sebab puluhan pengantin katanya akan bernikah pada malam itu juga sebelum 12.01 malam.

IKLAN

Menurut sumber, kadi di seluruh Klang berhimpun di pejabat agama tersebut untuk melunaskan tanggungjawab mereka menikahkan pengantin di mukim tersebut.

IKLAN

Aku kira2 ada dekat 40+ pengantin… 😵😵😵

Posted by Sheikh Ameer Haziq on Thursday, 8 October 2020

 

Sesi pernikahan itu juga katanya bermula dari petang semalam (8 oktober0 hingga 11 malam.

IKLAN

Perghhh…berasap tok kadi

Rata-rata netizen bersimpati dengan nasib bakal pengantin yang sudah membuat persiapan namun tidak dapat menjalankan majlis akibat PKPB

Apa-apapun kami ucapkan selamat pengantin baru yang sempat bernikah malam semalam. Jangan lupa patuhi SOP yang ditetapkan oleh KKM kalau nak pergi berbulan madu tu okay!