[VIDEO] “Pening” Anak Murid Tak Dengar Cakap, Gelagat Cikgu Membebel Loghat Kedah Menghiburkan

1654

Kerjaya guru amat dipandang mulia. Ilmu dicurahkan kepada anak murid amat dikenang hingga ke akhir hayat. Seperti kita tahu, peraturan penjarakan sosial di sekolah amat ketat termasuk murid-murid hanya dibenarkan makan di dalam kelas bagi mengelak penularan wabak COVID-19.

Memandangkan murid-murid perlu makan di dalam kelas, guru turut bertanggungjawab memantau anak-anak murid agar mengikut SOP yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.

Namun gelagat seorang guru, Cikgu Farrah Norashikin Juhari yang mengajar Pendidikan Jasmani sebuah sekolah rendah di Jitra, Kedah amat menarik perhatian.

IKLAN

Gelagatnya yang dilihat seakan membebel dilihat cukup “merdu” pada pendengaran. Jelas suaranya menyebut kesianlah kat cikgu sama. Hang pa makan kenyang dah, cikgu baru nak makan. Cikgu sambil dok makan, sambil dok menjerit. Tang nu menjerit tang ni menjerit, lama-lama cikgu mati tercekik. Bagi cikgu makan sat. Amboi depa makan kenyang-kenyang, lepas tu dema nak bagi kita naik angin. Tak kesian ka tengok tak kesian ke. Terus nak makan tak lalu dah,”katanya dalam loghat Kedah yang agak pekat.

Dalam satu video dikongsi oleh Cikgu Farrah Norashikin di fbnya, video ini sudah disyer 9.9 k orang. Memang ramai terhibur tengok gelagatnya.

Haha, sesekali merdukan kalau dengar cikgu membebel. Apa pun memang cikgu superb. Cukup menghiburkan.

Korang tengoklah sendiri bagaimana cikgu nie membebel. Ala, rindunya alam persekolahan.