Tak Perlu Buat ‘Filler’, 3 Trik Mudah Ini Bantu Bibir Munggil Macam Angelina Jolie

305

Siapa je yang tak nak cantik dan memiliki bibir mungil kan? Tapi tak semua bertuah dikurniakan anugerah sebegini.

Jangan sedih dan gatal buat filler dibibir pula. Bahaya satu dan buat orang Islam tentu-tentu benda tu dosa kan…huhuhu

Tetapi kalau teringin juga bibir macam ni, jangan risau korang boleh mendapatkannya. Korang boleh menggunakan kontur dan highlighter untuk mendapatkan bibir mungil.

Dalam masa seminit je korang boleh mendapatkan bibir mungil menggunakan beberapa alat solek sahaja.

Lets, check it out!

1. Conceal & Kontur
Menggunakan teknik yang sama apabila conceal dan kontur tulang pipi, cara ini boleh membuatkan bibir menjadi mungil.

2. Conceal

IKLAN

Sebelum menggunakan lipstick, sapu full coverage foundation di bibir. Langkah ini bukan sahaja memberikan permukaan bibir lembut, malah base yang sempurna untuk kontur bibir.

3. Kontur

Mula kontur di bahagian Cupid’s bow dan teruskan di sepanjang garis bibir. Di bahagian bawah bibir pula, buatkan bayangan halus dan blend kesemua tempat yang anda kontur. Kontur ini bertujuan untuk jadikan bibir anda kelihatan instant fuller.

# Overline Pada Bibir
Rahsia terbesar makeup artis! Penting untuk anda ingat, overline secara kecil-kecilan dan beransur, jika tidak ia nampak tidak asli. Untuk beginner, mula dengan warna nude seakan-akan kulit anda dan mula menggariskan pada bibir sedikit demi sedikit seperti langkah berikut.

Langkah 1: Prep

Exfoliate bibir anda dengan gula dan tuala lembap, dan letak sedikit lip balm selepas itu.

Langkah 2: Prime

Letakkan foundation di seluruh permukaan bibir.

Langkah 3: Define

Lukiskan ‘X’ di Cupid’s bow dan mula gariskan di seluruh bibir. Berhati-hati supaya tidak jauh daripada garis bibir asal. Pastikan garisan itu sama rata dan simetri.

Langkah 4: Fill

Dari garis yang dibuat, ambil liner anda dan warnakan secara memudar ke bahagian tengah. Dan anda boleh pilih untuk pakai lipstick yang seakan warna seperti liner atau warna yang lebih muda daripada liner.

#3 Highlight & Gloss


Letakkan sedikit highlighter dan gloss akan membuatkan hasil akhir bibir anda kelihatan mungil. Gunakan highlighter di bahagian Cupid’s bow dan bahagian tengah bibir yang membuka bibir anda. Untuk gloss pula, anda boleh ratakan di seluruh permukaan bibir anda.

Dah siap! Senang kan…..