Alahai, bestnya.

Mesti laju je kan makan ayam kalau gadis-gadis cantik ini yang tolong suapkan ayam KFC ke mulut kita.

Sudahlah KFC memang terkenal dengan kesedapan dan kerangupan ayam gorengnya, resipi turun temurun sejak ratusan tahun ini memang sangat popular dan mendapat tempat di hati rakyat Malaysia.

Tapi lagi laju kalau finalis Dewi Remaja yang terdiri dari Affie Rania, Sherin, Anna Jobling, Haneesya Hanee, Tia Sarah dan Arena Iman yang tolong suapkan. Sedap je kan makan ngadap-ngadap ni.

Adus, sedap lak tengok coleslow tu bila Rania tolong suapkan. Erm ada sifat penyayang kan Rania ni, hikz

 

Kunjungan finalis Dewi Remaja ke Pusat Jagaan Titian Kasih OKU Nur di Rawang, Selangor dalam episod tujuh dengan membawakan set Snack Plate KFC terdiri dari dua ketul ayam, whipped potato, coleslaw dan roti yang lembut membuatkan hari penghuni Rumah Titian Kasih OKU Nur ni begitu ceria.

 

Sebahagian penghuni Rumah OKU Tititan Kasih yang menerima kunjungan dari finalis Dewi Remaja dalam episod 7 yang lalu
Scha Al- Yahya selaku pengacara dan Norman Hakim selaku juri jemputan hadir ke Rumah OKU Titian Kasih, Rawang ini

 

Sebagai sebuah syarikat korporat yang prihatin terhadap  golongan kurang upaya, KFC memberi peluang kepada para finalis untuk turun padang dan melihat sendiri bagaimana kehidupan individu yang tidak berkemampuan. Secara tidak langsung, ia dapat menimbulkan rasa tanggungjawab dan prihatin kita sesama manusia.

Seorang dari finalis Affie Rania menzahirkan rasa syukurnya kerana dapat bertemu golongan tidak bernasib baik ini.

“Rania cuma anak tunggal dan hanya ada Mama dan Papa. Bila lihat golongan tidak bernasib baik ini, rasa sedar betapa perlunya kita menjaga orang tua di usia mereka. Setiap orang mungkin tidak sama nasibnya tetapi kalau mereka boleh menjaga kita dengan penuh kasih sayang ketika kecil, kenapa kita perlu ada banyak alasan untuk menjaga mereka,” katanya yang langsung tidak kekok bermesra dengan golongan tua dan OKU di pusat jagaan ini.

“ Apa yang paling buatkan saya terkesan semasa berada di sana ialah bagaimana anak-anak mereka meninggalkan ibu bapa masing-masing dalam keadaan sebegitu rupa. Ada yang sudah lama tak terima kunjungan daripada anak sendiri.

“Guys, don’t ever let your parents feel that way. Mereka telah menjaga kita dari kecil without complaints. Lepas dah berjaya, korang tinggalkan pula kerana anggap mereka sebagai beban…,” katanya yang tidak kekok dengan tugasan minggu ini.

“Hadiah RM1,000 daripada KFC Malaysia yang saya terima ni, saya dermakan kepada Rumah Titian Kasih & Pusat Jagaan OKU Nur. Mereka memang sukakan ayam KFC, jadi saya harap mereka akan enjoy dengan pemberian ini.”

Bertuahnya akak tu bila Haneesya Hanee yang tolong suapkan ayam. Nampak sedap sesangat

Sementara itu bagi Haneesya Hanee, mendekati penghuni di sini membuatkan dia sedar betapa pentingnya sokongan keluarga terhadap golongan lebih berusia.

“Hanee sempat berbual dengan mereka. Ada yang sakit dan bila kami datang melawat, mereka begitu ceria. Seronok tengok mereka terhibur termasuk menari,”katanya yang menghabiskan setengah hari bersama golongan istimewa ini.

Mesti Sherin janji nak datang balik ke sini, tu yang buat abam nie senyum simpul mendengarnya

Tidak hanya menikmati set Snack Plate yang enak tetapi apa yang lebih menerujakan apabila kebanyakan penghuni ini sama-sama menari bila mana lagu Poco-Poco berkemundang. Gelagat finalis Dewi dan penghuni begitu menghiburkan. Namun lebih teruja apabila ada penghuni meminta lagu Chicken Dance dan finalis begitu sempoi menari bersama mereka.

Okay, akak ni request lagu Chicken Dance ya. Program ini ternyata berjaya mendekatkan penghuni dan finalis sekaligus menggalakkan orang ramai mengunjungi tempat ini untuk berbuat kebaikan
Sesekali exercisekan, seronok macik-makcik nie bila finalis Dewi Remaja melayan mereka

 

Wajah-wajah keriangan terpancar di wajah mereka sambil menikmati ayam KFC yang enak.

 

Riang hati makcik nie berborak dengan Arena. Seperti kata Arena dia terfikir tentang nasib adiknya Adam dan mengharapkan semuanya baik-baik belaka

 

Dalam pada itu, Arena Iman berkata, melihat kepada nasib adiknya, Adam yang mengalami autisme, dia bersyukur kerana adiknya dijaga dengan begitu baik di rumah.

“Cuma Arena terfikir bagaimana jika Arena tiada dan ibu bapa kami juga tiada. Bagaimana dengan nasib Adam kelak,”katanya yang kelihatan gembira melayan penghuni bermain belon.

Thank you KFC Malaysia & Add Hope Malaysia!

 

 

CER KOMEN SIKIT