Korang Confirm Orang Asia Kalau Boleh Relate Dengan Salah Satu Perkara Ni

1752

Masyarakat Asia ni dibesarkan dengan cara yang agak berbeza jika nak dibandingkan dengan orang Barat. Mereka mungkin lebih bersikap terbuka dalam membesarkan anak-anak tetapi lihat saja macam mana cara didikan ibu bapa kita sejak kecil lagi.

Jika korang dapat kaitkan foto-foto ini dengan masa silam, confirm korang memang benar-benar orang Asia.

1. Cara yang diajar untuk mengagak kandungan air untuk menanak nasi

2. Ubat bagi segala macam penyakit termasuk sakit kepala dan deman selesema.

3. ‘Bath Tab’ time baby dulu-dulu

IKLAN

4. Bila tiba waktu hari raya dan open house

5. Buka tin biskut butter tapi yang korang jumpa, barang jahitan

6. Nak makan ais krim, tapi tengok-tengok ayam mentah. Sigh!

7. Ubat lenguh-lenguh sakit belakang yang digunakan oleh kebanyakan daripada kita

8. Bila mak dah keluarkan benda ni, hmm mesti terus rasa cuak 

9. Sabun dah habis? Tambah je dengan air paip

10. Buku teks wajib dibalut dengan pembalut plastik

11. Gaya rambut wajib yang pernah korang miliki. Ini paling legend bro!

12. Dalam bilik confirm mak tampal poster sifir ni 

13. Dalam laci, penuh bergumpal beg plastik barang runcit kan?