Dah nama pun satu keluarga, mesti adik-beradik korang ada macam-macam perangai kan? Dari yang sulung, sampailah ke bongsu, masing-masing mempunyai karakter yang berbeza, betul tak?

Jom kita tengok antara karakter-karakter dalam adik-beradik daripada anak pertama hinggalah yang ketujuh. Kesemua karakter ini dinilai berdasarkan pemerhatian sekeliling. Mungkin saja ada yang tepat atau tidak, ia tetap bergantung pada individu itu sendiri.

Anak sulung

1. Matang

2. Mudah memaafkan

3. Nampak garang tapi sebenarnya lembut hati

4. Penyayang

5. Caring

Instagram: Rozita Che Wan

Anak kedua

1. Keras kepala

2. Susah nak lupa orang yang dia sayang

3. Berdikari

4. Suka buat hal sendiri

5. Pemaaf

IKLAN

Anak ketiga

1. Sensitif, mudah menangis

2. Sweet, caring

3. Kalau marah macam singa, tapi cepat lembut hati

4. Tak suka cerita masalah pada orang lain

5. Manja

Instagram Raysha Rizrose

Anak keempat

1. Tak suka susahkan orang lain

2. Mempunyai suara yang sedap

3. Pendiam bila ada masalah

IKLAN

4. Nampak sombong, tapi sebenarnya tak

5. Tak pandai memujuk!

Anak kelima

1. Mahu perhatian lebih

2. Pandai berdikari tapi sengaja tak tunjuk

3. Suka tidur lambat tapi susah nak bangun tidur

4. Suka buat benda pelik

5. Berfikiran matang tapi bersikap seperti orang tak matang. Hiks!

IKLAN
Instagram Emma Maembong

Anak keenam

1. Bersikap tenang

2. Pandai ambil hati

3. Rajin

4. Kadang-kadang kelakar

5. Manja

Anak ketujuh

1. Mempunyai semangat yang tinggi

2. Sangat teliti dalam sesuatu perkara

3. Suka menyakat dan kenakan orang lain

4. Sangat kuat cemburu

5. Pandai menarik perhatian orang sekeliling

Amacam, sama tak dengan perangai korang?