3 Sebab Kenapa Lelaki Suka Diam Diri Bila Gaduh Dengan GF

1170

Dalam dunia ni, ada banyak rahsia alam yang tak semua orang tahu.

Kita masih tak tahu rahsia di sebalik kehilangan kapal di kawasan Tiga Segi Bermuda, kita pun tak tahu mengapa makhluk halus atau hhm hantu di setiap benua itu berlainan bentuk dan rupa.

Satu lagi rahsia alam yang sukar untuk diterangkan adalah mengapa lelaki lebih gemar mendiamkan diri semasa bergaduh dengan pasangan mereka.

KENAPA??

Bertengkar itu adalah lumrah dalam kehidupan berpasangan. Ada masanya kita senyum bersama, ada masa kita akan bergaduh, biasalah tu. Dan kebiasaannya semasa bergaduh, tak kiralah sama ada lelaki itu seorang yang pendiam atau ceria, dia mesti lebih sanggup untuk berdiam berbanding menaikkan suara. Mungkin disebabkan oleh 3 faktor ni:

Tak Nak Buat Pasangan Lebih Marah

Lelaki kalau boleh tak nak  leteran pasangan itu berpanjangan. Mereka malas nak dengar, especially bila suara pasangan semakin lama semakin nyaring dan pitchy. Sebab itu, mereka lebih sanggup berdiam dulu, biarkan leteran pasangan reda dan mulakan percakapan selepas itu.

Lelaki Gemar Memendam Emosi

Nampak je tenang dan diam, dalam hati dia apa korang tahu. Lelaki secara statistik dikatakan lebih suka memendam emosi berbanding perempuan yang lebih gemar meluahkannya. Tapi, kalau dah selalu sangat pendam, boleh meletup okay.

Jadi sebagai pasangan mereka, lebih elok jika kamu bawa si lelaki untuk bertenang selepas bergaduh.

Confuse Apa Masalah Yang Timbul Sebenarnya

Perempuan selalu merasakan diri mereka benar. Okay sebelum korang bash penulis, cuba tanya diri sendiri sama ada itu benar atau tidak. Walaupun dalam hal yang remeh, perempuan akan memperbesarkannya. Sebab itu, lelaki mudah confuse tentang apa isu yang timbul sebenarnya lantas mereka diamkan diri saja.

Menjadi seorang lelaki ni pun bukannya mudah tau. Jadi, daripada serabutkan kepala dengan lebih banyak masalah, lebih baik diamkan diri (dan pakai earphone semasa pasangan tengah marah) je.

CER KOMEN SIKIT