Dalam dunia ni, ada banyak rahsia yang masih membu

atkan ramai orang tercari-cari jawapannya.

Kita masih tidak tahu rahsia di sebalik kehilangan kapal di kawasan Tiga Segi Bermuda. Kita pun tidak tahu mengapa makhluk halus atau – hhm – hantu di setiap benua itu berlainan bentuk dan rupa.

Satu lagi rahsia alam yang sukar untuk diterangkan adalah mengapa lelaki lebih gemar mendiamkan diri semasa bergaduh dengan pasangan mereka.

KENAPA??

Bertengkar itu adalah lumrah dalam kehidupan berpasangan. Ada masanya kita senyum bersama, ada masa kita akan bergaduh, biasalah tu.

IKLAN

Dan kebiasaannya semasa bergaduh, tak kiralah sama ada lelaki itu seorang yang pendiam atau ceria, dia mesti lebih sanggup untuk berdiam berbanding menaikkan suara. Mungkin ia disebabkan oleh 3 faktor ini.

Cer tengok jika korang setuju atau tidak.

 

Tak Nak Buat Pasangan Lebih Marah

Lelaki kalau boleh tak nak leteran pasangan itu berpanjangan. Mereka malas nak dengar, especially bila suara pasangan semakin lama semakin nyaring dan pitchy.

Sebab itulah, mereka lebih sanggup berdiam dulu, biarkan leteran pasangan reda dan mulakan percakapan selepas itu.

IKLAN

.

Lelaki Gemar Memendam Emosi

Nampak je tenang dan diam, dalam hati lelaki entah apalah yang sedang dirasai olehnya.

Lelaki secara amnya dikatakan lebih suka memendam emosi berbanding perempuan yang lebih gemar meluahkannya. Tapi, kalau dah selalu sangat pendam, boleh meletup okay.

Jadi sebagai pasangan mereka, lebih elok jika kamu bawa si lelaki untuk bertenang selepas bergaduh.

IKLAN

 

Confuse Apa Masalah Yang Timbul Sebenarnya

Perempuan selalu merasakan diri mereka benar.

Girls, cuba tanya diri sendiri sama ada itu benar atau tidak. Walaupun dalam hal yang remeh, perempuan akan memperbesarkannya. Sebab itu, lelaki mudah confuse tentang apa sebenanrnya isu yang timbul sehingga menyebabkan perbalahan.

Lantas mereka fikirkan adalah lebih baik untuk diamkan diri saja daripada cuba menegakkan sesuatu yang mereka sendiri tidak fahami.

Menjadi seorang lelaki ni pun bukannya mudah tau. Jadi, daripada serabutkan kepala dengan lebih banyak masalah, lebih baik diamkan diri (dan pakai earphone semasa pasangan tengah marah) je. Hiks!

ARTIKEL BERKAITANKonsep Pelamin ‘Jabal Rahmah’ Neelofa – PU Riz Ada Makna Mendalam – REMAJA