Bila sebut sahaja perkataan ‘merajuk’ pastinya ia lebih terjurus kepada wanita dan hatinya cukup sensitif dan lembut. Dan perkara ini bukanlah perkara asing dalam percintaan kerana hampir semua orang akan hadapinya.

Tapi ramai yang lupa bahawa orang lelaki juga boleh merajuk. Malah kadangkala tahap merajuknya itu boleh mengalahkan orang perempuan!

Jadi bagaimana untuk korang kenali petanda-petanda bahawa boyfriend korang sedang merajuk? Mungkin 7 petanda di bawah ini jawapannya.

1. Tiba-tiba jadi pendiam

Lelaki kalau tiba-tiba jadi pendiam ni ada tiga maksudnya. Pertama sebab stres dengan kerja atau kuliah. Kedua sebab dia memang saja je nak ‘space out‘ macam tu atau ketiga sebab korang dah buat dia merajuk. Macam mana nak kenal pasti sebabnya. Itu korang kena pergi jumpa dan cuba bercakap. Kalau korang tanya sepatah dijawabnya setengah patah… haa merajuklah tu.

2. Masam muka

IKLAN

Bila pergi berjumpa dengan dia dari jauh lagi sudah nampak betapa ‘mencuka’-nya wajahnya. Kalau biasa asyik senyum dan buat lawak namun kali ini semacam je masamnya. Girls, inilah tandanya dia sedang merajuk!

3. Keluar melulu

Sebenarnya ramai lelaki yang buat begini. Sebab mereka malas nak menghadap perkara remeh seperti bergaduh dengan korang. Jadi mereka memilih untuk beredar dari situ tanpa beritahu apa-apa. So, pandai-pandailah korang pergi pujuk. Ingat, bukan perempuan sahaja tahu yang boleh merajuk ya.

BACA: 5 Petanda Jelas Gadis Itu Tak Suka Pada Korang

IKLAN

4. Buat tak tahu

Ini kes klasik macam mana seorang lelaki merajuk. Jika dia mula menunjukkan petanda ini memang sah dia merajuk. Apabila dia mula buat-buat tak tahu dan tak endah sebenarnya dia mahukan perhatian daripada korang. Dna korang janganlah jadi pembaris sangat memikirkan dia tak sayang kepada korang. Ingat ya, hubungan bukan berlegar dalam galaksi fantasi korang sahaja.

5. Berlakon sibuk dengan kerja

IKLAN

Petanda klasik bagaimana lelaki mahu mengelak daripada konfrontasi dan memilih untuk sibuk dengan kerja. Jika korang ajak keluar, ada saja alasannya. Walaupun waktu itu adalah waktu rehat dia lebih memilih untuk sibukkan diri dengan kerja atau paling teruk keluar dengan rakan-rakannya. Kalau ini berlaku cepat-cepatlah berbincang kerana hubungan korang mungkin bahaya.

6. Tutup telefon

Kalau sampai tahap seperti ini dia memang merajuk tahap paling tertinggi. Tindakan begini dilakukan kerana dia tak mahu diganggu dan mahu diberikan ruang. Korang perlu relaks dan jangan menggelabah. Berikan dia ruang dan masa untuk seketika. Selepas itu carilah jalan bagaimana untuk pujuknya semula. Bawa berbincang apa yang buat dia merajuk.

7. Sanggup berlapar

Ada juga lelaki yang sanggup berlapar sebagai tanda menunjukkan diri mereka sedang merajuk. Actually ini sikap paling mengada-ngada dan kebudak-budakan. Namun tak semestinya ia tak akan berlaku dalam hubungan korang.