“Tolonglah Berhenti Ambil Steroid Sebab Nak SADO”, Nanti Kalau Dah Kahwin Jangan Salahkan…

2078

Memiliki bentuk badan menarik adalah kegilaan anak muda sekarang. Boleh dikatakan pusat kecergasan @ gym akan penuh dengan anak muda yang gigih mengangkat besi-besi berat untuk mendapatkan badan sado.

Kena pula dengan pandangan anak gadis yang meminati lelaki berbadan sado kerana lelaki sebegini dilihat begitu bergaya selain mampu melindungi kaum yang lemah.

Di sebalik memiliki badan sado, ada sesetengahnya sanggup mengambil steroid konon untuk dapatkan bentuk badan lebih cepat terbentuk.

Kalau korang antara yang ada mengambil steroid, mungkin boleh baca fakta dari Dr Nimelesh Max Balanthiren apa risikonya selepas berkahwin. Kita mungkin nak nampak cantik sebab suka orang pandang tetapi pengambilan steroid ini rupanya mengundang bala yang jauh lebih besar. Jangan nanti dari luar saja nampak sado tetapi hakikatnya, dalaman agak teruk.

Bila terlebih ambil steroid, beginilah jadinya

 

Lelaki ini mencucuk minyak ke tubuhnya untuk mendapatkan bentuk badan begini

Baca perkongsian  seperti ditulisnya di facebooknya.

Masuk seorang wanita berumur dalam lingkungan 30 tahun, dengan seorang Lelaki yang badan tough dan sado.

“Doktor, saya dah cuba banyak tahun. Sampai sekarang masih tidak dapat mengandung”

Keputusan wanita tu semua normal.

IKLAN

I rasa Puan, kali ni kita kena check suami puan pulak.

Terus naik nada suara lelaki tu.

“Saya bukan puncanya”. “Saya pergi gym, saya jaga makan.. Sepatutnya saya sihat!”

Ini bukan kali pertama beliau bertindak sedemikian. Dulu masa nak check wife dia, kami nak check dia pun dia tak nak kasi.

Tapi apa yang kami syaki adalah betul.

Apabila keputusan balik, ia menunjukkan kekurangan sperma dalam badan dia.

Rupa Rupanya lelaki ni menggunakan steroid.

Zaman sekarang ramai pengguna gym menggunakan barang terlarang seperti AAS, Testosterone dll untuk mempercepatkan proses pembinaan badan.

Mereka pentingkan apa yang kat luar sampai mereka gadaikan apa yang kat dalam.

Penggunaan benda benda ini bukan sahaja mengurangkan jumlah kuantiti, morphologi dan pergerakan sperma, tetapi ia boleh menyebabkan kemandulan, testis menjadi kecil, buah pinggang dan hati rosak.

Banyak kajian telah menunjukkan kesahihan isu ni, malah ada yang kuantiti sperma dia terus naik lepas dia hentikan benda benda tu. Ia boleh menyebabkan masalah dalam rumah tangga juga.

Apabila satu pasangan tidak dapat zuriat dalam beberapa tahun, automatik wanita yang dipersalahkan. Sampai ada lelaki yang ceraikan wanita tu untuk cari wanita baru.

Tapi mereka tidak tahu – 50% isu infertiliti adalah disebabkan oleh FAKTOR LELAKI itu sendiri!

Jadi henti salahkan wanita sahaja!

Tolong lah kawan kawan i yang pergi gym, hentilah guna steroid.

Eat Clean and Disiplin. Itu yang terbaik.
#AttachmentKatKlinikInferfility