Masuk saja panggung, boleh dikatakan dari awal permulaan filem ini akan membuatkan korang tergelak besar dengan setiap karakter barisan pelakon Milly & Mamet.

Menceritakan sedikit tentang detik permulaan bagaimana Milly dan Mamet menjadi pasangan suami isteri, Milly pada awalnya ditinggal kekasih dan muncul Mamet yang selalu menjadi ‘hero’ bagi menceriakan kembali kehidupannya.

Kalau korang ingat lagi dalam scene Ada Apa Dengan Cinta 2, beberapa tahun selepas itu Milly dan Mamet telah dikurniakan seorang anak dan boleh dikatakan filem ini menceritakan pula tentang bagaimana kehidupan Milly dan Mamet yang bukannya berkisarkan tentang Cinta dan Rangga lagi.

Pada mulanya, kami ada terfikir bahawa bolehkah filem ini menjadi ‘kuat’ kerana tidak diterajui oleh Cinta (Dian Sastrawordoyo) dan Rangga (Nicholas Saputra) selaku pelakon utama? Iye la, ramai yang tahu betapa kuatnya chemistry di antara Cinta dan Rangga, jadi mampukah filem ini berjaya walaupun tidak meletakkan dua superstars ini sebagai teraju utama?

IKLAN

Nah, nyata jangkaan kami meleset. Tanpa kemunculan Rangga walaupun sedikit, filem Milly & Mamet tetap dilihat mempunyai jalan cerita yang kuat dan penuh humor. Kalau tak, masa kan satu panggung tergelak sakan sepanjang menonton filem ini.

Non-stop ketawa

Kalau korang nak pergi menonton Milly & Mamet, wajib bawa tisu sekali. Bukan sebab menangis, tapi setiap karakter dalam filem ini boleh membuatkan korang susah nak berhenti gelak. Kemunculan trio pekerja kilang ayah Milly, Lela (Dinda Kanya Dewi), Somad (Bintang Emon) dan Iin (Aci Resti) sangat menghidupkan filem komedi ini dengan lawak-lawak spontan mereka.

IKLAN

Gandingan Milly dan Mamet juga berjaya menggeletek perut korang dengan kisah rumah tangga mereka, tambah pula kehadiran anak lelaki (Sakti) yang sangat comel lebih menonjolkan sifat keibubapaan Milly dan Mamet. Korang boleh saksikan kebahagiaan pasangan suami isteri ini membesarkan anak walaupun dalam masa yang sama berhadapan dengan konflik kehidupan.

Sarat dengan mesej

Biarpun filem ini bergenre komedi romantik yang lebih santai, namun ia penuh dengan mesej yang boleh membuatkan penonton berfikir. Walaupun korang belum berumah tangga lagi, tetapi bila menonton Milly & Mamet ini sedikit sebanyak menyedarkan korang bahawa “Oh, inilah yang bakal dihadapi kalau aku dah kahwin nanti”.

IKLAN

Cara Milly dan Mamet berbincang dan menyelesaikan masalah rumah tangga mereka nampak matang. Macam mana besar konfik yang mereka hadapi, pasangan suami isteri ini sering memberi sokongan antara satu sama lain. Pendek kata, sweet la. Hiks!

Tak best la kalau kami bagi spoiler banyak sangat kan. Apa kata korang tonton sendiri filem Milly & Mamet yang bakal ditayangkan pada 7 Mac ini di seluruh pawangan tanah air.

Sumpah keren banget, gue ngak bohong. Hehe!