Setakat hari ini, 800 juta orang di seluruh dunia mempunyai akaun Instagram. Laman sosial ini sudah menjadi platform masa kini yang digunakan sama ada untuk bisnes, peribadi malah grup untuk memuat naik apa saja aktiviti yang dilakukan.
Laman web Statista memaklumkan, sebanyak 25 juta profil perniagaan direkodkan di Instagram pada bulan September dan jumlah itu terus meningkat berbanding hanya 15 juta profil direkodkan pada bulan Julai.
Bisnes begitu berkembang di Instagram dengan 25 juta profil perniagaan direkodkan- sumber Statista
Ternyata media sosial ini menjadi salah satu platform terkini untuk melariskan perniagaan sekalipun Instagram baru saja melancarkannya pada Julai 2016. Dalam tempoh setahun lebih ini, sudah wujud 25 juta profil perniagaan sekali gus memberi gambaran Instagram adalah cara terbaru untuk berhubung dengan pengguna. Dan ia benar-benar berjaya.
Sehingga Mac 2017, sebanyak 80 peratus pengguna Instagram mempunyai perniagaan masing-masing dan pada November lalu, seramai 200 juta Instagrammers melawat profil perniagaan setiap hari.
Sehingga September 2017, Instagram mempunyai dua juta pengiklan aktif setiap bulan – peningkatan sepuluh kali ganda sejak Mac 2016. Instagram terus menjadi batu loncatan penting untuk mengembangkan lagi perniagaan malah terus meningkat di kalangan profesional dan menjadi daya tarikan kepada pihak pengiklan.
Ternyata, apa saja peluang untuk menjadi duit, harus direbut dengan mudah. Inilah yang dilakukan oleh beberapa selebriti terkenal dan jaguh dunia untuk membuat duit dengan cara mudah dalam platform atas talian ini.
CR mempunyai 113 juta follower dan pengiklan harus membayar lebih RM500,000 untuk menepek di Instanya
Jika sebahagian kita mengenali Cristiano Ronaldo kerana kekacakan dan kehebatan beraksi dipadang, setakat hari ini, bintang bola sepak ini mempunyai jumlah follower paling ramai itu 113 juta orang di Instagram.
Bukan saja popular tetapi bagi pengiklan yang ingin mengiklankan barangan mereka, perlu membayar RM500,000 hanya untuk sekali iklan. Untungkan, jadi orang kacak dan ternama ini!
Ads
Neymar menjadi bintang sukan kedua paling popular di Instagram dengan lebih 83 juta pengikut.
Di tempat kedua ialah Neymar dengan pengikut seramai 83 juta orang. Lionel Messi, David Becham dan ditangga ke enam adalah lagenda bola keranjang LeBron James yang mempunyai 33.5 juta orang.
Korang boleh semak lagi senarai bintang sukan yang mempunyai pengikut paling ramai.
Senarai 10 bintang sukan paling ramai pengikut di Instagram- sumber Statista
Tapi jangan ingat follower saja ramai, tetapi sebenarnya ia boleh mendatangkan duit dengan mudah.
Ini dapat dilihat pada analisis yang dikeluarkan oleh Influencer DB iaitu Jamie Oliver yang mempunyai 6 juta pengikut mampu memperoleh pendapatan lumayan di mana mana-mana pengiklan yang mahu meletakkan iklan di Instagram chef paling popular ini harus membayar USD27,406 bersamaan RM150,000 sekali iklan.
Ads
Senarai chef popular yang mampu menjana duit dengan dunia masakan
Jika mahu dibuat perbandingan dengan Cristiano Ronaldo yang jauh lebih tinggi, tetapi ia sudah mencukupi buat Jamie Oliver yang hanya seorang chef dikenali dalam dunia masakan.
Ads
Sekali iklan lebih RM150,000. Banyak beb..jadi chef jer
Di tempat kedua chef yang mempunyai ramai pengikut ialah Gordan Ramsay iaitu seramai 3.55 juta diikuti Martha Steward yang mempunyai pengikut 1.61 juta pengikut.
Neelofa paling ramai pengikut dengan 5.3 juta orang
Bukan saja cantik tapi memang meletop Neelofakan..
Jangan pandang sebelah mata pada artis Malaysia. Artis cantik Neelofa yang baru dilantik sebagai pengarah bukan eksekutif di Air Asia selain dikatakan meletup dengan drama Suri Hati Mr Pilot ini mempunyai 5.3 juta pengikut di Instagram sekali gus memotong Nora Danish yang pernah mengungguli tempat pertama sautu ketika dahulu. Terkini Nora hanya mempunyai 5 juta pengikut di laman Instagramnya.
Ini baru lah gaya hidup remaja.
REMAJA kini di
Download sekarang!
Bukan saja terbuka kepada para ARMY tetapi juga kepada korang yang berminat dengan percutian di Korea Selatan, peminat K-Drama, makanan Korea and all-things-KOREAN !
Buat kali ketiga berturut-turut, kumpulan grup K-Pop popular iaitu Bangtan Boys (BTS) telah dilantik sebagai duta Seoul’s Honorary Tourism.
Seperti yang korang tahu, Seoul adalah antara destinasi yang paling digemari oleh pelancong dari Malaysia. Bukan saja disebabkan oleh faktor K-Pop dan K-Drama, tetapi juga disebabkan gaya hidup bandar di sana yang digemari ramai.
Tambahan pula kini, Seoul sedang giat membina fasiliti baru bagi memudahkan pelancong Muslim seperti lebih banyak restoran yang disahkan Halal, makanan berpek Halal seperti minuman Binggrae Flavoured Milk dan ruang solat awam.
Antaran minuman Binggrae Flavoured Milk yang digemari, berperisa pisang, strawberi dan tembikai susu.Ruang solat di bangunan Lotte Department Store.
Oleh itu, Seoul Tourism Organization ingin meraikan perlantikan semula BTS sebagai duta mereka dengan mengadakan jelajah promosi ‘Seoul Culture Showroom’ di MyTOWN Shopping Centre Kuala Lumpur.
Bertempat di ruang legar Ground Floor di East Atrium, ia akan berlangsung selama 3 hari bermula 20 September (hari ini) hingga 22 September (Ahad) kelak.
Antara aktiviti yang boleh korang lakukan di sini termasuklah bergambar di zon photo serta bergambar dengan baju Hanbok. Korang juga berpeluang untuk membawa pulang cenderamata K-Pop seperti poster dan shopping bags.
Dan khas bagi peminat BTS, terdapat juga merchandise BTS x Seoul Tourism Organization bagi korang bawa pulang.
Haja!
HEY GIRLS, WE’RE BACK!
Ini baru lah gaya hidup remaja.
REMAJA kini di
Download sekarang!
Anak perempuan kepada selebriti popular Indonesia, Kris Dayanti dan bekas suaminya Hermansyah, Aurel Hermansyah telah pun selamat diijab Kabul dengan seorang YouTuber terkenal Atta Halilintar baru-baru ini.
Pernikahan mereka disaksikan sendiri oleh Presiden Jokowi dan juga Menteri Pertahanan, Prabowo Subianto. Momen terindah ini turut disiarkan secara langsung di stesen televisyen tempatan RCTI.
Namun, bukan itu yang menarik perhatian kami, sebaliknya majlis yang berlangsung itu perlu dipuji kerana mengikut SOP. Pasangan pengantin dan setiap tetamu yang hadir dilihat memakai pelitup muka dan tempat duduk mereka juga dijarakkan sedikit demi menjaga penjarakan sosial.
Jika korang lihat pada gambar dan video pernikahan anak selebriti popular ini, boleh dikatakan mereka memang menganjurkan majlis dengan mengikut perintah SOP yang betul.
Walaupun ada segelintir tetamu yang membuka pelitup muka ketika bergambar, namun korang boleh lihat sendiri kebanyakan tetamu yang lain masih lagi sentiasa memakai pelitup muka ketika berada di majlis tersebut.
Sikap seperti inilah yang masyarakat Malaysia perlu contohi kerana dalam kita bersuka-ria meraikan pasangan pengantin, SOP tetap perlu dijaga. Tidak kiralah di majlis perkahwinan, pertunangan atau pun birthday party sekali pun, jangan lupa jaga jarak dan patuh SOP okay?
Sebut saja era 90-an, korang mesti boleh bayangkan stail fesyem daripada selebriti terkenal seperti Britney Spears, Christina Aguilera, pelakon siri drama FRIENDS, pelakon Sex & The City dan ramai lagi.
Ini kerana era 90-an memang memberikan inspirasi pelbagai kepada peminat fesyen sehinggalah ke tahun 2019 ini.
Sempena Anugerah Instafamous 2019 yang berlangsung semalam, penganjur Hurr TV telah memilih 90’s sebagai tema utama dan selebriti yang hadir tak lepaskan peluang untuk melaram sakan!
Soalnya, siapa favourite korang?
Cupcake Aisyah
Johanis Sani
Aqeesh Aleeya
Syaidatul Afifah
Kucaimars
Shweta Sekhon
Ally Mukhriz
Floor 88
Ain Edruce
Sarah Suhairi
Ini baru lah gaya hidup remaja.
REMAJA kini di
Download sekarang!
AirAsia melakar satu lagi sejarah penting dalam industri penerbangan negara apabila mengumumkan polisi seragam baharu yang lebih inklusif, membenarkan kru kabin wanita memilih untuk...