Setiap kali selebriti Hollywood menyarungkan pakaian yang sopan dan tidak menjolok mata, pasti mereka kelihatan cantik dan out-worldly!
Salah satu pakaian ‘sopan’ yang popular di kalangan mereka adalah Cheongsam. Sopanlah apabila bahagian dada ditutup rapi tidak seperti kebiasaan. Sempena sambutan Tahun Baru Cina ini, jom kita lihat 8 selebriti yang kelihatan cantik dalam sarungan Cheongsam.
Anne Hathaway
Di dalam filem One Day lakonannya bersama Jim Sturgess.
IKLAN
Jessica Chastain
Di karpet merah Critics Choice Movie Awards 2015 dalam persalinan Antonio Berardi.
Miley Cyrus
Okay, Miley mungkin tak menyarungkan Cheongsam tradisional but the effort does count, kan? Dia memilih jaket dan skirt daripada Pucci.
IKLAN
Grace Kelly
Grace Kelly menerima anugerah Pelakon Wanita Terbaik di Golden Globes pada tahun 1956.
Emma Watson
Mudanya! Emma Watson di karpet merah tayangan filem Wimbledon pada tahun 2004.
IKLAN
Jennifer Anniston
Jennifer Anniston sering mencetuskan trend fesyen melalui watak Rachel di dalam siri FRIENDS.
Nicole Kidman
Nicole Kidman beraksi di dalam filem Australia arahan Baz Luhrman. Nicole merupakan salah seorang pelakon Hollywood yang sering memilih sarungan Cheongsam.
Taylor Swift
Okay fine, ini bukanlah Cheongsam biasa yang kita selalu tengok. Namun, rekaan dress Zuhair Murad untuk karpet merah Grammy’s 2012 ini diilhamkan daripada gaya oriental untuk disarungkan oleh Taylor Swift.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Baru sahaja melancarkan poster teaser album single pertama LALISA secara rasmi, ahli kumpulan Blackpink, Lisa Manoban telah pun memecahkan rekod dengan mendapat pra-tempah albumnya itu sebanyak 100,000 unit.
Hanya dalam masa 27 jam, Lisa sekali gus mencipta rekod apabila menjadi artis wanita K-pop pertama yang merekodkan jualan terpantas dalam sejarah Ktown4U.
Album LALISA mencatatkan jualan lebih daripada 96,000 pra-tempah dalam masa 24 jam di Ktown4U dan menjadikannya penyanyi wanita pertama yang berjaya memecahkan rekod itu.
Bintang terkenal ini tampil dengan memoirnya tahun lalu yang bertajuk The Meaning of Mariah Carey menceritakan kisah hidupnya tanpa ada tapisan. Memoir tersebut laris bagaikan goreng pisang panas dan pada selepas seminggu diterbitkan ia terus berada pada carta pertama New York Times Best Seller.
Namun bukan semua pihak gembira dengan penghasilan memoir ini. Kakak sulung Mariah, Alison Carey telah memfailkan saman sebanyak RM5.05 juta selepas penyanyi popular itu membuat kenyaataan tidak berasas tentang dirinya yang menyatakan kerana tindakannya dahulu seolah-olah melacurkan Mariah ketika berusia 12 tahun.
Dia mendakwa lagi tuduhan yang tidak munasabah itu bermaksud untuk mengaib dan memalukannya selain itu tindakan Mariah juga disifatkan sengaja menggunakan statusnya sebagai public figure dan mensensasikan tajuk utama bagi tujuan mempermosikan memoirnya itu.
Menambahkan lagi kritikan ke atas kakaknya, Mariah menyatakan bahawa kakaknya telah menyebabkan kulit belakang badannya melecur kerana dibaling dengan secara the panas. Menurut ibu beranak du aitu, “Saya mengambil masa bertahun-tahun untuk menerima tepukan biasa pada bahagian belakang disebabkan kulit dibahagian itu perlu sembuh dan baik dengan sendirinya.”
Menurut laporan The Guardian, sehingga kini penyanyi tersebut tidak memberikan sebarang respon ke atas tuduhan saman tersebut.
Saat paling membahagiakan ialah apabila menerima jambangan bunga dari kekasih. Ia sebagai tanda ingatan, tanda kasih sayang dan sudah semestinya ikatan cinta semakin mekar.
Jika sebelum ini kita memikirkan kos penghantaran yang tinggi tetapi dengan dunia digital dan platform yang semakin memecut maju, semua perkara itu dapat diatasi dengan mudah sahaja. Lebih menarik, jika anda membuat tempahan sebelum jam 1 tengahari, jambangan bunga itu akan sampai ke tangan orang yang anda sayangi pada hari yang sama.
Inilah keistimewaan yang ditawarkan oleh Flower Chimp telah ditubuhkan oleh dua usahawan dari Jerman, Maximilian Lotz dan Niklas Frassa yang telah lama bertapak di Asia Tenggara.
“Ucapkan dengan bunga!” Kepesatan industri e-dagang di peringkat global telah memacu perkhidmatan penghantaran bunga dan membolehkan pengguna mencipta kenangan indah bersama insan tersayang. Bayangkan, betapa mudahnya anda boleh memilih jambangan bunga kegemaran anda dan merancang penghantaran semudah di hujung jari sahaja.
Daripada pilihan jambangan sempena hari lahir hingga ke kiriman bunga sebagai tanda ucapan tahniah, titipan istimewa sempena sambutan Hari Kekasih dan Hari Ibu, Flower Chimp akan memenuhi keperluan bunga-bungaan anda dari harga serendah RM89 sahaja.
Melangkah setapak ke hadapan berbanding pesaing mereka, Flower Chimp menawarkan perkhidmatan penghantaran ke seluruh negara yang meliputi lebih daripada 80 daerah di dalam Malaysia, termasuk di Sabah dan Sarawak.
Dengan rangkaian meluas seperti itu, tidak hairanlah perkhidmatan penghantaran bunga dalam talian tersebut menjadi pilihan utama pelanggan yang turut menikmati penjimatan menerusi penghantaran secara percuma ke atas semua tempahan tanpa had perbelanjaan minima.
Malah, pelanggan juga boleh menjadualkan penghantaran pada hari yang sama bagi semua tempahan yang dibuat sebelum pukul 1 tengah hari untuk mengejutkan insan tersayang mereka.
“Walaupun kami masih baharu dalam perniagaan penghantaran bunga ini, Flower Chimp telah berkembang hingga menjadi jenama terkemuka dalam industri ini. Dalam tempoh kurang daripada dua tahun, kami telah menjadi pilihan nombor 1 dalam perkhidmatan penghantaran bunga secara dalam talian di Malaysia, Indonesia dan Filipina dengan rekod pertumbuhan lima (5) kali ganda berbanding tahun lepas,” kata Maximilian Lotz, Pengasas Flower Chimp.
Berikutan prestasi memberangsangkan mereka dalam perkhidmatan penghantaran bunga secara dalam talian, Flower Chimp berjaya menambat pelaburan berjumlah RM 6 juta daripada sekumpulan pelabur termasuklah Asia Venture Group (AVG), sebuah syarikat persendirian yang telah menilai potensi besar Flower Chimp menerusi model perniagaan dan strategi pemasaran mereka yang unik.
Syarikat yang sama turut membuat pelaburan dengan syarikat lain seperti iMoney, Happy Fresh dan iPrice. “Kami mensasarkan untuk mengembangkan rangkaian kami di Singapura menjelang pertengahan bulan Ogos 2018 dan di negara Asia Tenggara yang lain termasuklah Vietnam, Thailand dan Hong Kong pada tahun 2019,” tambah Lotz.
Lotz dan rakan kongsi/Ketua Pegawai Operasi, Niklas Frassa yang mendalami sendiri perniagaan bunga-bungaan berhasrat untuk menggunakan pelaburan yang diterima untuk mengukuhkan operasi mereka di Indonesia dan Filipina, di samping meningkatkan infrastruktur teknikal untuk memanfaatkan pelanggan kami dengan ciri-ciri pintar termasuklah sistem penjejakan secara langsung bagi setiap pesanan.
“Dalam masa yang sama, kami menjalankan kajian ke atas pasaran semasa secara berterusan dalam mencari idea untuk produk dan promosi baharu untuk pelanggan kami yang kembali untuk mencari sesuatu yang bersesuaian dengan keperluan mereka,” kata Frassa.
Kata Frassa lagi, “Dengan kuasa pemasaran dalam talian dan media sosial, kami mahu mengukuhkan penjenamaan kami dan menjadi pilihan pertama dalam kalangan pelanggan yang semakin lama semakin bijak mengendalikan perkata berkaitan teknologi.
Kami yakin, dalam tempoh dua belas (12) bulan akan datang, dari Suku Keempat (Q4) 2018 hingga ke Suku Keempat (Q4) 2019, Flower Chimp akan berkembang sehingga tiga (3) kali ganda menerusi sumbangan daripada empat pasaran utama iaitu Malaysia, Singapura, Indonesia dan Filipina”.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Arab Saudi bersiap sedia untuk menawarkan tarikan terbaru yang bakal menarik pengunjung dari seluruh dunia menerusi pembikinan taman tema pertama yang diinspirasikan daripada francais...