10 Individu Yang Mempunyai Paling Ramai Pengikut Di Instagram

7404

Zaman sekarang ni siapa je yang tak ada akaun Instagram kan? Tak perlu jadi artis, orang biasa pun mampu memiliki berjuta pengikut.

Nak cepat famous, kena la pandai-pandai cari idea untuk ‘jual diri’ betul tak?

Instagram bukan hanya untuk selebriti berkongsi momen bersama peminat, tapi untuk mereka yang bijak mengambil kesempatan, media sosial ini juga dilihat sangat bagus untuk digunakan sebagai salah satu teknik pemasaran.

Tidak kisahlah sama ada korang jual produk atau servis, disinilah tempatnya untuk mendapatkan pendapatan sampingan.

Kalau di Malaysia, pelakon cantik Neelofa saja dah mempunyai 8.5 juta juta followers di instagram, agak-agak instagram milik siapa yang mempunyai followers tertinggi di dunia?

1. Cristiano Ronaldo

Jumlah followers: 300 juta
Instagram: @cristiano

2. The Rock

IKLAN

Jumlah followers: 246 juta
Instagram: @therock

3. Ariana Grande

Jumlah followers: 244 juta
Instagram: @arianagrande

4. Kylie Jenner

Jumlah followers: 241 juta
Instagram: @kyliejenner

IKLAN

5. Selena Gomez

Jumlah followers: 238 juta
Instagram: @selenagomez

6. Kim Kardashian

Jumlah followers: 229 juta
Instagram: @kimkardashian

7. Leo Messi

IKLAN

Jumlah followers: 219 juta
Instagram: @leomessi

8. Beyonce

Jumlah followers: 186 juta
Instagram: @arianagrande

9. Justin Bieber

Jumlah followers: 178 juta
Instagram: @justinbieber

10. Taylor Swift

Jumlah followers: 163 juta
Instagram: @taylorswift