Malaysia mempunyai mercu tanda yang tersergam indah dan boleh dikunjungi pelawat untuk menikmmati pengalaman berada di banggunan tertinggi di negara kita.
Menara Berkembar Petronas atau lebih sinonim dengan nama Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) antara lokasi tumpuan pelancong kerana pengunjung dapat melawat Skybridge yang berada di tingkat 41. Dari situ, pengunjung dapat melihat keindahan Kuala Lumpur dari pemandangan atas bangunan tertinggi.
Seperti yang korang semua sedia maklum, untuk ke Skybridge, pengunjung perlu mendapatkan tiket berharga RM28 untuk warganegara Malaysia dan RM80 bagi pelancong dari luar negara.
Walau bagaimanapun, kini pengunjung boleh merasai pengalaman berada di Skybridge KLCC terlebih dahulu secara maya. Mungkin ada yang ingin tahu bagaimana agaknya keadaan di sekitar Skybridge tetapi masih belum berpeluang berkunjung ke sana. Jadi, inilah peluang untuk korang ‘melawat’ SkyWalk 360 secara maya.
Ads
Apa yang korang boleh lihat melalui SkyWalk 360 ini?
Ia memberikan pengalaman lawatan 360 darjah kepada pelayar web. Korang hanya perlu melawat laman SkyWalk 360 dan memulakan lawatan secara maya dan percuma.
Ads
Di sini, korang boleh melihat pelbagai kawasan sekitar KLCC dari jambatan yang menghubungkan kedua-dua menara berkenaan. Terdapat juga paparan dari udara dan juga daripada tingkat 86.
Ads
Apa yang lebih menarik, lawatan maya korang juga disertakan dengan muzik iringan bagi menambah ‘feel’ seakan berada di atas sana. Hiks!
Namun begitu, pengalaman melawat secara maya tidak sama seperti korang mengunjungi sendiri ke lokasi berkenaan. Tetapi, ia sudah cukup untuk memberikan pengalaman awal dan pengetahuan tentang Skybridge KLCC.
So guys apa lagi, jom cuba rasai pengalaman di SkyWalk360 KLCC.
Pergh, berita baik untuk korang yang nak turunkan berat badan!
Sejak pengumuman permainan Ring Fit Adventure oleh Nintendo tahun lepas, ianya sememangnya mengingatkan kami akan permainan Wii Fit yang mana ianya memfokuskan bentuk permainan bersukan dan gaya hidup sihat.
Terkini, melalui laporan Nintendo Soup, permainan tersebut tampaknya sememangnya berkesan untuk meningkatkan gaya hidup yang sihat di mana Migui Minaj, seorang pemain Switch di Filipina berjaya menurunkan berat badan dengan bermain permainan tersebut.
Pemuda dari Filipina ini berkongsi berjaya menurunkan berat badan dari 78kg menjadi 69kg iaitu lebih kurang 9 kilogram selama 30 hari dengan hanya main game. Whatttt!!!!
Apa yang dilakukan oleh pemuda ini yang bernama Migui ialah bermain permainan (game) aksi RingFit Adventure selama 25 minit setiap hari.
Namun beliau juga berkongsi bahawa tidak hanya bermain games, namun turut menjaga pemakanan dengan cara kurangkan karbohidrat dan tidak makan selepas pukul 7.00 malam.
“Saya biasanya akan mengambil nasi satu cawan sehari sahaja dan jangan makan selepas pukul 7 malam. Gabungan senaman Ring Fit Adventure sangat membantu mengurangkan berat badan saya”
Migui yang berasal dari Pasig, Filipina turut meluahkan rasa gembira di Facebook, dengan memuji game Nintendo iaitu RingFit Adventure kerana berjaya menurunkan berat badannya.
Pada Januari, Migui berkongsi dua foto perubahan dirinya dengan caption sebelum dan selepas untuk menunjukkan betapa ketara yang dia alami. Migui mengaku sudah bertahun-tahun mencuba menurunkan berat badan namun tetap tidak berhasil.
“Saya mula sedar bahawa RingFit Adventure boleh jadi trik diet yang lebih baik.”
“Benar juga, main game ini berhasil. 30 hari RingFit Adventure! Dari gemuk menjadi ideal,” tulis Migui Gabriel dalam akun Facebooknya.
Untuk info, Nintendo Ring Fit Adventure akan dilancarkan 18 Oktober 2019 ini dengan harga $79.99(~RM334) di mana ianya akan menyertakan permainan Ring Fit Adventure dan 1 set aksesori Ring-Con dan Leg-Strap.
So siapa cakap main games membuang masa? Ini buktinya kita boleh bersenam dengan permainan games Nitendo RingFit Adventure ni. Dah siapa nak belanja penulis ni…Hiks
Memilih rangkaian telco yang tepat adalah sangat penting kerana bukan hanya dibuat berdasarkan perbandingan harga, malah kita juga perlu memastikan coverage yang diberi memuaskan hati. Buat apa ada data internet tanpa had tetapi di rumah korang tidak ada line dan tak boleh digunakan betul tak?
Jadi disebabkan itu korang perlu bijak memilih antara rangkaian telco yang terbaik mengikut kawasan tempat tinggal. Tahu tak korang sebenarnya ada cara untuk kita mengetahui sama ada rangkaian telco yang mana adalah terbaik bagi lokasi korang?
Masalah ini boleh diselesaikan dengan memuat naik aplikasi Open Signal yang pada asalnya hanyalah untuk menguji kelajuan internet, tetapi kini ia boleh mencari hotspot berdekatan, menguji, merekod dan membandingkan kelajuan wifi atau pun signal telco.
Korang hanya perlu download OpenSignal secara percuma di telefon pintar
Kemudian, pilih Coverage
Tekan simbol seperti dalam gambar
Statistik telco akan terpapar mengikut susunan
Telco yang mempunyai rangking di atas tidak bermaksud adalah terbaik kerana ia bergantung kepada keperluan korang juga. Jadi, korang kena faham untuk melihat statistik yang diberikan itu.
Download speed: Kelajuan maksimum muat turun di kawasan tersebut (lagi tinggi lagi bagus)
Upload speed: Kelajuan maksimum muat naik di kawasan tersebut (lagi tinggi lagi bagus)
Jadi, pilih mengikut situasi korang.
Situasi 1
Jika korang seorang yang gemar memuat turun lagu, mengakses Facebook dan YouTUbe, pilih dengan ranking Download tertinggi.
Situasi 2
Jika korang seorang yang gemar memuat naik gambar dan video di Facebook, Instagram dan YouTube, pilih telco dengan ranking Upload tertinggi.
Gambar hiasan
Jadi, korang dah faham kan sekarang? Selepas ini bolehlah download OpenSignal untuk mengetahui rangkaian telco mana yang terbaik di kawasan tempat tinggal korang.
Senheng dan Samsung merupakan dua nama besar dalam pasaran barangan elektrikal dan gajet di Malaysia. Asalkan ada keperluan untuk mendapatkan barangan elektrikal baharu, pasti Senheng dan Samsung ialah di antara yang berada dalam senarai pembeli seperti korang.
Bagaimana jika REMAJA katakan korang tidak lagi perlu ke dua lokasi berbeza untuk mendapatkan barangan elektrik. Ya! Senheng dan Samsung secara rasminya telahpun bergabung untuk menghasilkan sebuah stor ‘Premium Experience’ pertama sepertinya di Malaysia.
Terletak di Shoppes at Four Seasons Place, Kuala Lumpur; stor Senheng ini hanya menawarkan barangan jenama Samsung saja tau. Biarpun hanya satu jenama saja yang ada di sini, pengalaman membeli-belahnya memang berbeza dan istimewa hinggakan dua selebriti yang sempat ditemui REMAJA sewaktu acara pembukaannya juga teruja untuk berada di sini.
Sudut khas untuk gajet ‘mobile’ sahaja seperti telefon pintar, tab, earbud dan aksesori.
Peminat Remy Ishak dan Yaya Zahir tentu mengetahui tentang komitmen mereka selaku ‘wajah’ jenama Samsung di Malaysia. Tidak hairanlah jika mereka meminati produk-produk Samsung. Begitupun sewaktu ditemui REMAJA, mereka sendiri sememangnya tidak sabar untuk ‘pusing’ satu stor disebabkan ‘Premium Experience’ yang ditawarkan di sini.
Remy Idamkan Televisyen Lebih Besar
Jenama Samsung sudah sebati dengan pelakon filem Sangkar ini. Sejak memiliki televisyen, peti sejuk dan gajet Samsung lain, dia setia dengan jenama ini disebabkan perkembangan teknologi produknya yang pantas dan up to date berbanding jenama pesaing lain.
Remy Ishak
“Banyak stor perkakas dan gajet yang telah saya masuki sebelum ini. Apa yang menjadikan Senheng x Samsung Premium Experience ini berlainan adalah ia nampak lebih moden, lebih futuristik.
“Hari ini, saya tertarik dengan almari Samsung BESPROKE AirDresse yang menyenangkan ini. Saya ada banyak sut dan jaket yang memerlukan cucian dry clean. Dengan adanya almari ini, saya rasa tak perlu nak hantar ke dobi selepas ini.
“Dan kini bila saya telah berumah tangga dan kami sedang merancang memiliki kediaman yang lebih besar mungkin saya perlukan televisyen lebih besar untuk ruang tamu,” kata Remy yang memasang impian untuk menerapkan idea smart home bagi kediamannya barunya satu hari nanti.
Sudut televisyen di stor ini menyediakan pelbagai pilihan menarik mengikut saiz ruang dan model idaman korang.Remy Ishak sewaktu ditemui rakan media pada majlis pelancaran stor Senheng x Samsung.
Warna Boleh ‘Matching Matching’ – Yaya Zahir
Bagi pengacara Hlive, Yaya Zahir pula; dia yang memiliki ‘design eye’ dalam bab reka bentuk dalaman merasakan rutin hariannya tidak lengkap tanpa barangan Samsung.
Menyifatkan barangan jenama dari Korea Selatan itu sebagai, “sistematik, tersusun dan mudah digunakan” bagi dirinya yang sibuk, Yaya berhasrat untuk mendapatkan peti sejuk Samsung BESPOKE Refrigerator tidak lama lagi.
Yaya Zahir bersama almari Samsung BESPOKE AirDresser yang baru memasuki pasaran Malaysia.
“Sebenarnya Yaya ingin sangat peti ais BESPOKE terbaru ini. Bukan saja ia cantik dengan warna retro, elegan dan minimal. Malah, seperti yang kita tahu, Samsung sentiasa memberikan kualiti hebat. InsyaAllah kalau ada rezeki, Yaya ingin membeli peti ais itu dengan ketuhar disebabkan warnanya yang boleh kita ‘matching matching’.
“Lagipun Yaya baru saja pindah rumah dan memang tercari-cari barangan elektik. Bila Yaya datang hari ini, memang dapat macam-macam idea barangan yang sesuai untuk rumah itu,” katanya.
Sudut ‘dapur’ di dalam stor Senheng x Samsung ini yang menyediakan pilihan peti sejuk dan ketuhar yang diminati Yaya Zahir.
*
Haa, kalau korang pun nak bilik atau kediaman korang persis kediaman Remy Ishak dan Yaya Zahir, jom singgah ke stor Senheng x Samsung di hotel Four Seasons, Kuala Lumpur.
P.S : Siap ada ‘pelakon’ lagi di stor ini yang menunjukkan demonstrasi penggunaan barangan Samsung bagi memudahkan korang memahami produk bersesuaian dengan keperluan masing-masing.
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja.
REMAJA kini di
Download sekarang!