Kaum lelaki memang sempoi dan adakalanya agak selekeh, tetapi percayakah kamu mereka sangat cerewet memilih pasangan. Tak semua gadis menepati citarasanya. Jadi, buat gadis-gadis di luar sana jom ketahui 10 sifat perempuan yang di benci oleh kaum lelaki.

 

1)      TERLALU GEDIK!

Lelaki sangat menyampah dengan gadis yang terlalu mengada-ngada dan gedik. Mereka boleh naik rimas dengan gelagat yang di buat-buat. Kalau manja seperti keanak-anakan mungkin mereka boleh sabar lagi, tapi kalau dah benda kecik pun nak merengek, jangan kata mereka. Kita yang gadis ni pun naik meluat betul tak ?

 

2)      SUKA MENGARAH

Gadis yang suka mengarah memang bukan pilihan si jejaka melaya. Bagi mereka, maruah dan harga diri seorang lelaki akan jatuh sekiranya di kawal oleh seorang perempuan yang ala-ala ‘lady bos’. Jadi, sekirannya kamu mahu hubungan kamu berdua hingga ke jinjang pelamin dan akhir hayat, hentikan sifat kamu yang suka mengarah-ngarah.

 

3)      BELETER TANPA HENTI

Aduh! Bebelan kamu sama sahaja seperti ibunya. Hmmm, kalau macam ni jangan harap si dia akan selesa berdamping dengan kamu.lelaki sukakan kedamaian, mereka paling tak suka hidup dalam keadaan tertekan. Jika tiada noktah dalam percakapan kamu, silap-silap ada juga dia cari yang lain nanti.

 

http://polopoly.karangkraf.com:8080/polopoly/polopoly_fs/1.625059.1486544389!/image/image.jpg

 

4)      UMPAMA WARDEN ASRAMA!

Amboi garangnya! Ini tak boleh itu tak boleh, ada sahaja yang tak kena. Jangan begitu! Si dia pasti akan cop kamu sebagai seorang warden asrama. Perlu di ingat, ‘big boy like to break the rules’. Mereka tak suka di ikat dengan syarat-syarat dan rules, mereka suka bergerak bebas. Jika kamu mengawal hidupnya pasti si dia akan lebih selesa memilih untuk hidup bersendirian daripada memiliki seorang kekasih seperti kamu.

 

5)      SUKA MENUNJUK-NUNJUK

Kebanyakan lelaki suka hidup dalam keadaan yang serba sederhana. Walaupun barang yang di pakainya berjenama, mereka lebih suka berdiam daripada menunjuk-nunjuk. Jadi tak hairanlah mengapa mereka tidak suka dengan pasangan yang suka menunjuk. Ini kerana, mereka takut jika mereka di katakana bercinta dengan perempuan ‘pisau cukur’ walaupun hakikatnya dia langsung tak pernah keluarkan sesen pun untuk pasangannya.

 

6)      BADAN DAN MULUT BERBAU

Walaupun lelaki agak serabai dan selekeh, mereka tidak suka pasangan mereka juga begitu!  Bagi mereka, penting seorang gadis menjaga kebersihan diri dan tidak berbau. Mereka sangat malu mempunyai pasangan yang berbau. Jadi, jika kamu mempunyai masalah seperti itu, cepat-cepat tanganinya.

 

http://polopoly.karangkraf.com:8080/polopoly/polopoly_fs/1.625060.1486544537!/image/image.jpg

 

7)      TAK FLEXIBLE

Jika kamu seorang yang susah membiasakan diri dengan keadaan semasa,  jangan harap seorang lelaki akan jatuh cinta dengan kamu. Mereka lebih suka mempunyai pasangan yang lebih flexible dan

 

8)      KUAT MENGELUH

Bila susah sikit je kamu dah mengeluh, sekali dua mungkin si dia akan faham. Tapi ini setakat bos suruh siapkan kerja dalam masa dua hari pon macam-macam kamu keluhkan itu memang dah melampau. Si dia pasti akan teragak-agak untuk menjadikan kamu sebagai seorang isteri atau peneman hidupnya. Mana tidaknya, baru di beri cabaran sikit dah mengeluh apakan pulak bila kamu terpaksa habiskan masa sepanjang hidup dengannya.

 

9)      TERLALU BERGANTUNG PADA PASANGAN

Terlalu bergantung pada pasangan juga di benci oleh lelaki. Memang lah mereka selalunya suka menunjuk ‘hero’ di depan pasangannya. Tapi, kalau setakat nak pergi kedai pon dia terpaksa menghantar dan mengambil itu dah menyusahkan namanya. Lelaki tak suka pekara-pekara yang menyusahkan diri mereka.

 

10)   TIDAK JUJUR

Paling di benci lelaki apabila seorang perempuan yang di sukainya berlaku tidak jujur di hadapannya. Mereka tidak suka di tipu walaupun hakikatnya mereka menipu. Mereka pasti akan naik berang jika kamu beritahu sesuatu yang tidak jujur. Tak percaya ? Cubalah.